torsdag 8 december 2016

Ingen bra dag


Idag är ingen bra dag.
I förmiddags var jag hos min psykolog. För sista gången. Inte för att jag inte behöver de längre utan för att hon ska byta arbetsuppgifter ett tag och sen gå på mammaledighet. Vilket gör att hon kommer vara borta ungefär 2 år. Inget jag tycker om men är självklart jätte glad för hennes skull. Dock är jag orolig för mig själv. Jag behöver våra samtal. Men har en annan kontakt där som kommer ringa mig då och då och som jag kan ringa till om de blir för jobbigt.

Efter de mötet tog jag mina sista pengar för att hämta ut min medicin som hade tagit slut.
Så nu är de tomt på kontot, tomt i kyl och frys och tomt i tanken. Och 11 dagar kvar till pengar. Det tar så otroligt mycket kraft att ständigt leva utan pengar. Att alltid vända på varenda krona och ändå inte ha någonting kvar. Och speciellt nu till jul. De blir inte en enda julklapp till någon i år.


Så jag har gråtit och svurit ordentligt idag. Är så trött och ledsen. Ont överallt och är otroligt trött på att kämpa. Speciellt eftersom kampen aldrig tar slut. Jag kommer aldrig i mål. Skulle jag lyckas med någonting så kommer de bara ännu flera och större krig att kämpa sig igenom. De tar aldrig slut. De är aldrig lugnt.

Men i eftermiddag får jag i alla fall vara med sonen en stund medan han väntar på att tennisträningen ska börja. Så lite mys och kramar av honom så kanske de känns lite bättre snart.

Annars är de bara att gå och lägga sig och hoppas på mer kraft och energi imorgon för att fortsätta framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar