torsdag 1 december 2016

Inför 2017


Ja då är de första december idag och det här året går mot sitt slut. Jag har börjat fundera på mina mål inför 2017. Fast jag vet inte om jag ska kalla dom mål. Kanske utmaningar. Eller fokuspunkter.

Vissa år sätter jag upp saker som jag vill göra eller ska jobba med. Andra år väljer jag ett ord som ska följa mig. Tyvärr går de sällan så bra. De håller bara i sig dom första månaderna. Men nu har jag gett mig sjutton på att de ska hålla hela året. För det är saker jag behöver.

Jag har blivit väldigt inspirerad av Wilda på Reaktionista. Hon sätter upp mål som hon sedan följer upp en gång i månaden under hela året. Väldigt intressant att följa. Och någonting som jag skulle behöva.


Jag har de klart i stora drag. Vet vilka punkter jag behöver. Nu gäller de bara att gå in på detaljer och finputsa de lite. Sen kommer dom upp här i bloggen.

Hur gör ni inför de nya året? Har ni några mål eller löften? Kanske väljer ni ett ord som ni fokuserar på under året. Berätta gärna.

2 kommentarer:

  1. Så nyttigt att sätta upp mål. Det borde jag göra!

    SvaraRadera
  2. Det skall bli spännande att läsa om dina mål för nästa år. Jag har rätt lätt att få lite väl hög ambitionsnivå och sätta för höga mål, så jag skall till nästa år försöka göra motsatsen och ta dagen lite mer som den kommer. Vi får väl se hur det går med den saken. =) Kram på dig!

    SvaraRadera