fredag 16 december 2016

Helvetes jävla skit cancer!


Cancer är en riktigt jävla skit sjukdom. Jag har haft flera som drabbats av den i min omgivning. Väldigt jobbigt. Men igår hände de värsta.

En vän skulle operera bort sin cancer. Vaknar upp och får veta att de är värre än dom trott och de inte går att operera. Det ända som finns är cellgifter för att förlänga livet så länge som möjligt. En människa mitt i livet med tre barn under 10 år. De är så otroligt orättvist. Jag önskar ingen denna sjukdom och hade jag pengar hade jag skänkt så mycket jag kunde till forskning.

Man börjar fundera på viktiga saker i dessa lägen. Varför människor krigar, varför man stressar ihjäl sig till jul istället för att bara njuta av tiden tillsammans. Varför de är så viktigt att konsumera och varför andras tankar om en tar så mycket energi. De viktigaste i livet är att ha dom man älskar nära och att man mår bra och tycker om de liv man lever. Glöm inte de nu i juletid!

1 kommentar:

  1. Fint skrivet tänker på din vän och dom som har cancer ❤

    SvaraRadera