onsdag 7 december 2016

Böcker 2017


Jag läste inne hos Amanda Maria Josefina att hon hade satt som mål på hur många böcker hon skulle läsa under de här året. Så smart. Jag läste massor förr. Och jag älskar att läsa. Så jag tycker att de är synd att jag inte läser lika mycket längre. Så jag planerar att själv sätta upp ett mål inför nästa år. Så att jag faktiskt läser.

Men jag tänker att jag sätter ett litet mål. 12 böcker under 2017. Alltså en i månaden. Vill inte sätta ett för högt mål och känna att de är en press. Det ska ju vara någonting njutningsfullt och lustfyllt. Och jag räknar med både böcker jag läser och lyssnar på. 

1 kommentar:

  1. Hoppas du kommer igång med läsandet igen. Jag hade en svacka när jag hade små barn och sedan kom jag igång igen och hade då först enbart intresse av att läsa böcker om och av folk som haft det svårt, typ folk som blivit utsatta för incest, inspärrade i källare, varit fast i knark etc. Fattar inte själv varför det blev så men jag kom igång och nu är jag på banan igen, med några tillfälliga dippar.

    SvaraRadera