lördag 3 december 2016

10 egenskaper jag tycker om hos mig själv


Emmas Vingtagen har en december utmaning med en sak/fråga hon ska lägga upp varje dag under hela december. Jag har läst hennes lista och tänker sno några av hennes idéer. Eller egentligen är de hennes läsare som gett henne alla dessa utmaningar. Men i alla fall. Idag ska hon skriva en lista om 10 egenskaper som hon gillar hos sig själv. Och en med egenskaper hon inte gillar. Men den delen hoppar jag över.

* Jag är ordningsam
Jag har koll på de mesta i mitt liv. Allt på sin plats och rensar ofta hemma. Kommer ihåg tiden och vet vart jag lägger saker.

* Jag lyssnar gärna på andra
Jag lyssnar heller än att prata. Att höra om andras liv och problem tycker jag är väldigt givande och jag låter gärna människor få vädra hos mig.

* Jag är en bra mamma
Min son är de absolut viktigaste i mitt liv och jag gör allt för att han ska ha ett fantastiskt liv och lära sig allt han behöver för att klara sig i livet.

* Jag är glad och positiv
Jag försöker alltid att se de positiva i livet och välja glädjen. Anser att livet blir lättare då.

* Jag är väldigt envis
Jag ger mig inte. De har varit tuffa år och jag har sjukdomar som påverkar mitt liv mycket negativt. Men jag ger inte upp utan fortsätter hela tiden framåt.

* Jag är kreativ
Jag bubblar av idéer. Både saker att skapa och att skriva. Skulle alltid vilja måla, klippa, klistra, sy, virka, sticka osv.

* Jag är hjälpsam
Jag älskar att hjälpa andra. Städa, vara barnvakt, komma och hålla någon sällskap eller lyssna på problem. Vad det än är så älskar jag att få finnas för andra.

* Jag är väldigt lugn
Jag är alltid väldigt lugn. Inte alltid på insidan men på utsidan. Många säger att man blir lugn av att vara med mig. Att jag får dom att lugna ner sig och bara vara.

*Jag är rolig
I alla fall ibland. Men jag brukar få folk att skratta. Och ja, jag skrattar åt mig själv.

* Jag är öppen
Jag berättar gärna om mig själv och mina problem och sjukdomar. Håller väldigt lite hemligt.

Vilka är dina bästa egenskaper?

2 kommentarer:

  1. Fina egenskaper som du har och delar med dig av.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Så underbart fina egenskaper att ha. <3 Av det jag känner dig så här via nätet så kan jag skriva under på att det stämmer. Du är en riktigt fin, bra och kärleksfull person. Kram!

    SvaraRadera