måndag 12 december 2016

10 bloggar jag älskar

Emmas Vintage har en december utmaning där hennes läsare har bestämt vad hon ska lägga upp varje dag. Idag är utmaningen att skriva upp 10 bloggar man älskar. Och jag är på. Väljer några av utmaningarna som jag vill vara med i. Och idag är en av dessa. Så varsågoda: 10 bloggar jag älskar (helt utan inbördes ordning)


Sandra på Atilio har en helt fantastisk blogg. Den är full med vackra bilder, recept och pyssel. Förutom detta är hon väldigt personlig och delar med sig av både vardag och tankar. Hon verkar så jordnära och härlig. Att läsa hennes blogg är som att prata med en kompis.

Detta är ju bloggdrottningen. Hon har hållit på väldigt länge och gör de med stil. Även här får man massa recept, pyssel och vackra bilder. Att få vara med i hennes vardag och se hennes hem är fantastiskt och väldigt inspirerande.

Emilia har nyligen flyttat sin blogg och börjat om. Hon delar med sig av pyssel och tatueringar. Sötnosen Selma är med lite då och då och även här finns de djupare inlägg som får mig att tänka och känna.

Alltså denna vackra lilla älva som är värsta Power kvinnan. Hon flyttade ensam långt upp i landet och bodde i ett kallt hus helt ensam. Nu bor hon ihop med sin kärlek och delar med sig av helt fantastiska naturbilder.

Sandra Beijer skriver på ett helt magiskt sätt. Hon har en perfekt blandning i sin blogg och delar med sig av äventyr, vardag och massa mera.



Rania delar med sig av de enkla livet. När man bor i skogen och skalar ner de man har och gör. Fantastiska naturbilder, äventyr och söta små kattungar möter man här.

En söt liten bebis, fantastiska miljöer och massa vintage. Att ta del av Elsas vardag är så spännande. Och hennes bilder är fantastiska.

Ruth är något av en diy drottning. Hon bjuder på så mycket underbart pyssel och fina recept. Jag vill göra allt hon delar med sig av. Dessutom är bilderna fantastiska och allt beskrivs väldigt ordentligt och begripligt.

Här finns oändligt med recept som visas med underbara bilder. Hon delar med sig av livet i deras vackra hus ute på landet och man får följa med på hur hon ändrade sitt liv efter en stroke och mycket tankar om livet. Ren inspiration.

Wilda skriver om saker som berör. Medberoende, psykisk ohälsa, att leva med smärta, personlig utvecklig och mycket mer. Jag lämnar alltid hennes blogg djupt berörd. Hennes sett att formulera sig på är fantastiskt och hon visar alltid vackra bilder. Har lärt mig otroligt mycket av henne.



Ja de är 10 bloggar som jag älskar. Men de finns självklart många fler som jag älskar att besöka. Hoppas du hittade nån ny favorit bland mina. Vilka bloggar är era favoriter?






1 kommentar:

  1. Men åh, tack snälla för att jag får vara med på den här listan! Håller med om de nio övriga vilket gör mig extra stolt och glad i själen. Tack!

    SvaraRadera