fredag 25 november 2016

Tappat bort mig själv


Jag känner mig ur balans. Som att jag är mil ifrån mig själv och de som är viktigast.
De är väl egentligen inte konstigt eftersom jag lämnade allting och gick in i ett förhållande där jag inte fanns och blev en hemhjälp. Jag släppte allting och gick in till 100 % i det. Glömde allt annat och valde bort mitt hem, mina vänner och mina behov. Fokuserade bara på livet på landet, huset och djuren. Och nu känns de som att jag är helt lost och måste börja om med allting.


Jag har tappat rutiner och vad jag behöver, jag är en stressad mamma som inte får ihop allt med hem, läxor, mat, fritidsaktiviteter och få honom i säng i tid. Jag glömmer att höra av mig till vänner och familj och att komma ihåg vad dom har sagt. Min ekonomi är totalt körd i botten och jag vet inte hur jag ska lösa de. Jag kan inte sova och känner hur varenda centimeter av min kropp är som en fiolsträng. Jag är ständigt stressad och känns som jag ligger efter med allting. Jag försöker styra upp mitt hem där vi inte varit på länge men hur jag än försöker blir de bara mer kaos. De behöver städas och piffas till första advent, jag behöver rensa bland kläder och grejer, måla en byrå och storstäda i prinsens rum. Jag har ingen ork och ingen lust. De blir inte bra. Jag känner mig bara mer och mer misslyckad och borttappad.

Men jag kan också se att de inte är så konstigt. Att de är okej att de är så här och att jag behöver ta de lugnt och hitta tillbaka igen. Hur jag nu ska lyckas med de... Men de kommer. Jag behöver andas och ta en sak i taget. Det viktigaste först.

1 kommentar:

  1. Verkligen det viktigaste först.
    Och mjuka tankar till en själv. Så inte den där piskan är närvarande.
    Det är klart att det kommer.

    Kram Hannis

    SvaraRadera