onsdag 16 november 2016

När allt står i lågor


Det känns som om alla mina drömmar och hopp inför framtiden brann upp i början av veckan. Allt de jag ville försvann. Mitt fantastiska liv på landet med alla djur togs ifrån mig. Eller egentligen var de jag som gick därifrån. Jag vände ryggen åt och gick åt de andra hållet. För att det är de bästa för mig och min son.

Att få skulden för allt, bli behandlad som en ägodel, bli kontrollerad och vara ett hembiträde är inte vad jag behöver. Jag är en människa. Jag har rätt till mitt eget liv. Till kärlek, respekt och jämlikhet. Jag vill visa min son att jag är stark. Att jag står upp för honom och för mig själv. Att jag inte tillåter att människor behandlar mig hur som helst. Att jag vet mitt eget värde.

Nu betyder de att jag inte får mitt liv på landet. Att jag inte får vara med alla mina djur. Eller att jag får det där barnet jag drömmer så mycket om. Men jag tar ställning för mitt liv och min son. Jag visar att mig trampar man inte på. Inte längre. Jag godtar inte vad som helst. Jag klarar mig själv om man inte kan vara snäll mot mig. Och jag vet att jag och min son har de fantastiskt bra ihop bara han och jag.

Det var ett svårt beslut. De satt långt inne. Även om jag sedan en ganska lång tid tillbaka visste att de var det jag behövde så var det inte lätt. Men de kommer till en viss gräns. Sen får de vara nog.

Och jag fick nog. Även fast de känns som om allt togs ifrån mig och jag misslyckades ännu en gång så känner jag mig otroligt stark och lycklig. Lugn och fri. Nu ska jag göra allt de jag inte kunnat den senaste tiden. Träffa alla mina vänner som frågat efter mig men som vetat att jag inte fick. Göra de jag mår bra av och njuta av lugnet med min son.

1 kommentar:

  1. Låter som att du tagit ett mycket svårt, men starkt beslut som är det bästa för dig och din son just nu. Heja dig, tror det bara kommer föra med sig gott i det långa loppet <3

    Svar: Tack så mycket, det är riktigt tråkigt... Men vi hoppas och tror verkligen vi gav henne tre riktigt bra månader. Kram

    SvaraRadera