söndag 27 november 2016

Ljusglimtar v 48



Varje söndag lägger jag upp mina ljusglimtar från veckan som gått. Små och stora saker som förgyllt mig vecka. Det är härligt att under veckan kunna skriva ner saker som gjort mig glad. Det ger mig tacksamhet över mitt liv och visar att jag har mycket att vara glad över i livet.

* se glädjen hos min mormor och morfar när jag och sonen kommer och hälsar på

* långa samtal med en vän

* ligga i sängen och fnittra med sonen åt någonting vi läst

* hemmagjort potatismos

* starta ett instagramkonto till bloggen (finurligafrokens)

* skicka roliga snaps med min syster

* se en liten valp gå förbi på gatan

* följa med min mormor till vårdcentralen och affären och på så sätt få lite ensamtid med denna fantastiska kvinna.

* lyssna på Emelie Schepp berätta om sin väg till författare

* när sonen sätter sig vid datorn och börjar skriva på sin bok.

* se en ekorre som hoppar över gatan

* sitta och prata med mamma medan sonen spelar tennis

* somna med doris lilla huvud på min höft och sonens hand på min arm.

* spendera eftermiddagen i linköping med mitt lilla hjärta

* kunna köpa en julklapp som prinsen verkligen vill ha

* vara uppe hela natten och prata med en vän

* sol

* ligga kvar i sängen och spela spel med sonen

* börja rensa hemma 

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en riktigt härlig vecka! Känns så fint att läsa hur mycket ljus din son ger i din vardag.

    SvaraRadera