lördag 12 november 2016

Fars dag


Imorgon är der Fars dag. En dag jag inte alls tycker om. Dels tycker jag inte om dessa dagar (fars dag, mors dag, alla hjärtans dag osv) eftersom de i stort sett bara handlar om att konsumera. Jag anser att kärlek och uppskattning inte behöver en speciell dag. Mina tankar går även till dom som inte har sin mamma eller pappa i livet eller är ensamma på alla hjärtans dag.

Sen är min relation till min pappa inte speciellt bra. Jag har varit väldigt arg på honom och några år hade vi inte någon kontakt alls. Jag har med åren förlikat mig med att han inte är den pappan som jag ville och behövde ha. Han är den han är och man kan inte ändra en annan människa. Men visst blir jag besviken många gånger och sörjer att han inte är den pappan jag anser att man ska vara. Nu är jag vuxen och har inte samma behov av en pappa längre. Men de har präglat hela mitt liv och min person att jag inte haft den förälder som jag tror att alla barn behöver.

Så fars dag är inget vi firar hemma hos oss. Dels pga av detta och sen lever jag ju inte tillsammans med Melwins pappa. När vi gjorde de fick han presenter från Melwin och mig. Men nu struntar vi i den dagen helt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar