onsdag 9 november 2016

Ett jobbigt samtal


Igår hade jag ett väldigt jobbigt samtal. En timmes samtal med en psykolog för att se om jag passar för att vara med i en smärtrehabilitering som är internetbaserat. Vill väldigt gärna vara med då jag tror att jag kan lära mig mycket av det. Men de var tufft att svara på alla frågor.

Det var frågor om min ångest, min familjesituation, mitt arbetsliv, varför jag är sjukpensionär, mitt förhållande med min pappa, ingående frågor angående mitt destruktiva förhållande för några år sedan där de var både psykisk och fysisk misshandel, brottet mot tystnadsplikten hos psykologen och mitt liv i allmänhet.

Kan säga att jag var helt slut efteråt. Trött och helt tom. Det tar att berätta  om sitt liv och mörka delar. Speciellt över telefonen med en människa man aldrig träffat.

Men hon trodde i alla fall att jag var en bra kandidat och att jag hade stor chans att vara med. Svaret kommer nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar