tisdag 8 november 2016

En ödegård


Jag har tidigare skrivit om min passion för ödehus. Som när jag skrev om Lyckliga gatan.
Så idag tänkte jag visa er en ödegård jag besökt några gånger. De är ett väldigt spännande ställe.


Det är fullt med små bodar och där i finns otroligt många skatter. Nu går jag aldrig in utan står utanför och tittar in. Ser vad som finns där inne och fantiserar.


Det ligger saker överallt. Antagligen har andra människor varit där och slängt runt saker och letat efter saker. Men de är vackert på något sätt.


Det står lappar på dörrarna in till varje bod. Att man gärna får titta in men att man ska stänga dörren efter sig. Själva boningshuset har brunnit ner. Men resten står kvar. Mitt inne i skogen. Det är en vacker plats och de är tragiskt att de är nergånget och ingen bor där och tar hand om de.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar