torsdag 17 november 2016

En lista om serier och filmer


Jag hittade en sån rolig lista inne hos Sandra på Atilio igår. Jag är ju en riktigt serie nörd och följer alldeles för många serier egentligen. Dessutom passar ju höst och vinter perfekt för att titta på serier och filmer.

VILKEN ÄR DIN FAVORITSERIE?
Min absoluta favorit genom tiderna är Sons of Anarchy. Finns ingen serie som ens kommer i närheten av att slå den.

VILKEN ÄR DIN FAVORITFILM?
Det här är en väldigt svår fråga. Jag tittar sällan på filmer. Bara i sällskap. Och jag tittar inte på en film två gånger. En gång räcker.

VILKEN ÄR DIN HATKARAKTÄR?
Eftersom SoA är min absolut bästa serie måste jag ju ta en karaktär därifrån. Och då måste de blir Agent June Stahl (spelas av Ally Walker) Polisen som förstör så mycket och är en otroligt elak människa.

VILKEN ÄR DIN FAVORITKARAKTÄR:
Här har vi ju självklart Jax och Opie från SoA. Men jag älskar även bröderna i Prison Break, Alicia i The good wife och Lynette i Desperate housewives.


FINNS DET NÅGON KARAKTÄR SOM PÅMINNER OM DIG?
Nej de kan jag inte tänka mig. Inget jag någonsin tänkt på i alla fall eller som någon sagt till mig någon gång.

VILKEN VAR DIN FAVORITSERIE I HÖGSTADIET?
The O.C kommer jag ihåg att jag tittade på och älskade. Och kvinnofängelset.

VILKEN VAR DIN FAVORITSERIE SOM BARN?
Det vet jag faktiskt inte. Men de jag kommer ihåg att jag tittade på är Björnes magasin, räddningspatrullen och bumbibjörnarna. Eftersom de är dom jag har starkast minne av antar jag att de vad dessa jag tyckte mest om.

VILKEN KARAKTÄR SKULLE DU VILJA GIFTA DIG MED?
Havey Spector i Suits vore ju inte alls fel. Vilken man! Annars skulle jag kunna tänka mig vilken som helst av bröderna Salvator från The vampire diaries eller Kung Ragnar i Vikings. Mest pga deras utseende faktiskt. Men jag tycker väldigt mycket om deras personligheter också. Fast jag tror ingen av dessa skulle passa mig speciellt bra. Skulle nog bli ett olycklig äktenskap.


VILKEN KARAKTÄR SKULLE DU VILJA HA SOM VÄN?
Supergirl skulle ju vara cool. Få flyga och sånt. Eller Mcgyver.(Gamla eller från den nya serien spelar ingen roll) Så häftig kille som kan göra allt av vad som helst. Sen är ju Cameron i Modern family helt fantastiskt mysig och rolig. Han och jag skulle ha väldigt kul när vi gick och shoppade ihop.

VILKA SERIER FÖLJER DU JUST NU?
Här vet jag inte hur jag ska svara. Jag kan omöjligt rabbla upp alla jag följer. De är för många. Kan avslöja att för några år sedan följde jag 72 olika serier. De har lugnat ner sig med åren men jag tittar nog på närmare 50 st nu.

VILKEN ÄR NÄSTA SERIE DU SKA BÖRJA SE?
Behöver jag verkligen en serie till? De gör jag ju inte. Men jag är nyfiken på Svartsjön. Hört mycket bra om den. Vi får väl se om tid finns till de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar