torsdag 24 november 2016

En halsduk och en mössa


Okej. Att be sin 10åring att ta några bilder på sin mamma när han håller på med någonting väldigt viktigt (kolla på Youtube) är inte jätte smart. Tänkte att jag skulle slippa dra fram stativ och självutlösare. Men med lite mutor gick de. Även om bilderna blev sådär då han suckade och stönade varenda sekund.


 Dom här bilderna över har jag i alla fall tagit själv. Dom två under är sonens verk.
De jag ville med bilderna var i alla fall att visa er min mössa och min halsduk som jag gjort nu till vintern.


Mössan har jag gjort med ett jätte mysigt garn som är svart med lite silver glitter i. Den gjordes på en Quick knit. Så smidigt! De tog inga tider alls att få ihop. Och helt okej blev de. Så de kommer nog bli flera. Garnet är köpt på Rusta. Men vad de heter har jag ingen aning om tyvärr.


Halsduken är armstickad med samma garn som mössan samt ett likadant garn i vitt. Två trådar av varje så de inte skulle bli allt för stora hål emellan och sen var de bara att köra. Även den gick väldigt fort och var enkel att göra. Så de är stor risk att de kommer flera halsdukar också.

1 kommentar:

  1. Älskar sista bilden på dig. Den gjorde mig glad!

    Vad duktig du är!Jättefint.
    Har sett på youtube hur man armstickar men har inte provat.
    Kanske ska testa mitt tålamod lite=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera