onsdag 23 november 2016

En författar föreläsning

Igår när Melwin kom hem från skolan talade jag om för honom att en av mina favorit författare skulle komma till biblioteket på kvällen och pratade. Jag ville gå dit men tänkte att de kommer ju inte han vilja så jag berättade bara att hon skulle komma och ingenting mera. Men då säger han: Ja men då åker vi dit. Frågade om han verkligen ville de och de ville han. Så dom närmaste tre timmarna gick han och väntade på att vi skulle åka.



I nästan en timme satt han stilla och tyst bredvid mig så jag kunde lyssna. Han spelade lite på mobilen men mest lyssnade faktiskt han också. De var väldigt intressant. Att höra hur hon gått från att ge ut sin bok själv till att i år bli Årets deckarförfattare på crime time Gotland. Extremt imponerande och väldigt inspirerande.

När det var slut gick jag fram och tackade för härliga böcker och podden dom hade (deckarpodden) Medan min son talade om för henne att han också skulle bli författare när han blir stor. Har skrivit om hans författardröm tidigare. När vi kom hem fick jag göra iordning hans gamla dator så han kunde sätta sig och börja skriva på sin bok. Och sen satt han där resten av kvällen.


3 kommentarer:

  1. Hejhej finurliga fröken. Vilken gullig och omtänksam son du har, som unnar dej att få lyssna på din favoritförfattare. Och härligt att han vill uttrycka sig och vill skriva.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Svar: Åh har du? Vad roligt, hoppas det går bra för dig att få sålt lite saker! Hittils har jag oftast lämnat påsar med grejer till Myrorna men håller just nu på att fylla upp lite fler och funderar på att sälja lite via Sellpy :) Hittills har jag bara handlat hos dem.

    SvaraRadera
  3. I like it! Hoppas han får fart på sin bok och skriver en riktigt välläst bok sen.

    SvaraRadera