fredag 4 november 2016

Det blev inte som vi tänkt oss


Ja höstlovet blev ju inte som vi hade tänkt oss.

Det började förra helgen med att jag inte alls kände mig okej. Frös och de kliade i näsan och i halsen. Precis som innan man blir riktigt förkyld. Men de bröt liksom inte ut. Prinsen sysselsatte sig med att leka med kompisar och gå Bus eller godis.

Sen var han med sin farmor en hel dag och myste. Hans kompis från Göteborg var där så dom hängde hela kvällen. Sen blev de en eftermiddag på ett lekland i närliggande stad. Men sen... natten mellan onsdag och tordag. Då blev jag magsjuk. Eller någonting. Otroligt ont i magen och fick spendera natten på toan. Jag har IBS och de kan ha varit det som spökade. Men brukar inte vara riktigt så illa som denna gång. Så igår låg jag hela dagen. Sov från och till och gjorde minsta möjliga.

Planen var att vi skulle hälsa på min mormor och morfar och kanske spela bowling. Men så blev de ju inte. Inte heller blev de nått besök i parkour parken som vi hade tänkt. Men de skyller vi på vädret. Varit så mörkt och kallt och blött. Så de får vi ta i vår istället. Precis som den lilla roadtrip vi funderade på att ta.

Vi har i alla fall hunnit med lite. Som att mysa, kolla på filmer, spela spel, läsa massor och får ta de lugnt och bara varit. Så helt fel har inte lovet varit. Trots sjukdom.

Och nu är vinterdäcken på så jag är redo för snön som ska komma. De pratas om 30-50 cm. Nått jag inte hoppas på. Snö kan väl komma men de behöver ju inte överdrivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar