onsdag 19 oktober 2016

Turkiet


Idag är de 2 år sedan vi landade i Turkiet. Min mamma bjöd mig och min syster på en utlandsresa när vi fyllde år och vi hade en fantastisk vecka.


Vi bodde på ett fantastiskt hotell i Side. Liten pool och bara några meter från havet.


Maten var fantastisk! Vi åt så gott varje dag. Och vilken härlig personal.


Det var en underbar upplevelse att få gå runt där och fotografer allt vackert. Och att få vara där med min familj och bara njuta.


Vi hade inte jätte tur med vädret. Tre dagar tror jag de var fint. Annars var de ett otroligt åskoväder. Några hotell blev till och med evakuerade pga hur mycket vatten de var. Stranden sköljdes till och med bort på vissa ställen.


Vi gick på marknad och tittade och luktade på otroligt fina saker. Smakade och handlade. Dessutom tog vi en dag på turkiskt spa. Helt fantstiskt. Är man i Turkiet så är det ett måste att uppleva de. Man sitter i ett varmt rum och blir skrubbad från topp till tå. Vi hade en man som sjöng för oss i detta rum som var i marmor från golv till tak. Sen får man en helkroppsmassage med olja. Och så satt vi där och fick lite vatten och bara koppla av.


Vart man än går blir man erbjuden turkiskt äppelte och de är fantastiskt va trevliga och hjälpsamma alla är. Min son var i Turkiet med sin pappa för några veckor sen och han tyckte också att de var fantastiskt. Kan säga att jag varje höst längtar tillbaka. Och nu har jag även en son som längtar dig. Jag hoppas verkligen att han och jag en dag kan få åka utomlands tillsammans.

1 kommentar:

  1. Så fint att åka på semester med sin mamma och syster. Det skulle jag också vilja göra! <3

    SvaraRadera