måndag 24 oktober 2016

När de inte blir som man tänkt sig


Vi är hemma prinsen och jag. Efter nästan ett halvår i huset har vi landat i vår lägenhet. Saker överallt. Jag har plockat och fixat hela eftermiddagen. Nu är ljus tända både här och där och lägenheten ser okej ut. Toaletter och alla golv kvar. Annars är allt klart. Bara dusch för oss båda innan vi kryper ner i renbäddade sängar.


De blir inte alltid som man tänkt sig. Oavsett hur mycket man kämpar måste man ibland ge upp. Inse att de inte går. Ta ett steg tillbaka och fundera på vad som är viktigast. Och de viktigaste för mig är min son. Och jag själv. Så nu är vi hemma och ska försöka landa och hitta tillbaka till vår vardag och våra rutiner. Hinna vara med varandra och se varandra.
Och jag hoppas på att hinna med mitt hem, mina intressen och mina vänner. Men först ska jag sörja. Idag har jag fokuserat på att städa och få ordning. Men jag vet att sorgen finns där. Att den väntar på att komma ut. Och den behöver komma ut. Men inte idag.

1 kommentar:

  1. Det är klart att sorgen behöver komma ut.
    Livet är ju sådär ibland. Att det tar vägar vi inte trodde eller ville.
    Mitt i allt så är det fint, att du tar det där steget tillbaka. Och tänker på vad som är viktigt.

    Mjukhet i massor. Kram Hannis

    SvaraRadera