fredag 14 oktober 2016

Nanowrimo


Har ni hört talas om Nanowrimo? I korta drag ska man skriva en bok på 50 000 ord på en månad. Det har funnits i många år och fler och fler är med. Du skriver ca 1666 ord per dag om man slår ut de. Jag vet att bland annat Reaktionista brukar vara med. Och jag har varit sugen i många år.

Min stora dröm är ju att skriva en bok. Nått min mamma ofta pratar om. Att hon längtar efter att få läsa min bok. Nu tror jag inte att jag kan skapa en bok som blir utgiven på en månad men de vore roligt att testa. Att se om jag har de som krävs. Om jag kan skriva 50 000 tecken på en månad. Jag tänker att man bara skriver. Utan att fundera så mycket. Redigera får man göra efteråt. De viktigaste är att man varje dag skriver en del. Och sen får man se vad de blir.

Men jag har inte bestämt mig än. Om jag ska vara med eller inte. Men jag är väldigt sugen. De vore så kul.

4 kommentarer:

  1. Jag är också så himla sugen men känner att det är ett dumt år att testa med bebis och allt. Men någon gång ska jag minsann se till att göra det!

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag har hört talas om det via lugnochfin.se. Hon ska vara med och har varit med tidigare. Klart du ska vara med om så bara för att testa, utan några krav. Vill du inte skicka in det kan du ju testa för dig själv och hålla diciplinen som krävs. Håll oss uppdaterade!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Prova!
    Just att inte fundera så mycket tror jag är bra. Låta det bli ett flöde och se vad som händer. Brukar bli som bäst då=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Tack för länk! Tycker definitivt att du ska hänga på! :D

    Vill också tipsa om en grej som fick mig att tänka på dig. Just nu pågår en studie via Karolinska Instititutet om Internetbaserad ACT - behandling för kronisk värk. Du kan anmäla ditt intresse att vara med via attlevamedsmärta.se

    SvaraRadera