lördag 1 oktober 2016

Mysig tid med sonen


Jag och prinsen spenderade några dagar hemma. Efter att ha varit ute på landet i flera månader och knappt satt våra fötter i vår lägenhet åkte vi hem. Jag försökte styra upp vårt hem och handlade mat medan prinsen var i skolan. Sen lekte han med en kompis några timmar.

Och sen.. Sen var de bara han och jag. Så mysigt. De händer inte så ofta nu för tiden. Visserligen var vi på bio i söndags bara han och jag men ändå. Vi låg och pratade om allt och ingenting. Vi lyxade till de med goda mackor och vi tog en lång pokemon promenad. Sen kröp vi ner i min stora säng och sov där tillsammans.

Jag älskar att få vara med min son. Han är så smart, så snäll och så rolig. Och han tycker om att hänga med mig också. Än så länge i alla fall. Gäller att passa på så länge han gör de. Jag får alltid pussar när han ska till skolan eller när vi säger god natt. Han säger alltid att han älskar mig och han är så fin. Är jag trött säger han att jag ska lägga mig och vila. Är jag på dåligt humör frågar han om han kan göra någonting för att hjälpa mig. Han är väl insatt i att mamma har ont i kroppen och inte alltid orkar. De går sällan ut över honom. Förutom att jag ibland måste vila. Men många gånger lägger vi oss i sängen ihop och medan jag blundar spelar han spel eller läser en bok bredvid mig.

Tänk att jag fick en sån fin son. Jag är så lyckligt lottad.

1 kommentar: