söndag 23 oktober 2016

Ljusglimtar v 42


Varje söndag lägger jag upp mina ljusglimtar från veckan som gått. Små och stora saker som förgyllt mig vecka. Det är härligt att under veckan kunna skriva ner saker som gjort mig glad. Det ger mig tacksamhet över mitt liv och visar att jag har mycket att vara glad över i livet.

* kunna gå och plocka och fixa hemma i lugn och ro och i den takt jag behöver

* när bonusbarnen kommer hem och vill att jag ska läsa viktiga papper från skolan

* när alla i familjen slukar maten och ingenting blir kvar

* när en vän kommer förbi och vi pratar hur länge som helst om allting

* sluka pod efter pod

* våra små kycklingar som vågat sig ut och nu katigt går runt i trädgården och är nyfikna och väldigt tama.

* tända ljus på bordet när vi äter middag

* tända i vedkaminen och känna värmen sprida sig och höra hur de sprakar där inne

* bjuda kaninungarna på morötter

* ta en foto promenad i skogen

* långt samtal med mamma

* få krama en vän jag inte sett på flera månader

* äntligen få hem prinsen

* samtal med en ny men god vän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar