söndag 16 oktober 2016

Ljusglimtar v 41


Varje söndag lägger jag upp mina ljusglimtar från veckan som gått. Små och stora saker som förgyllt mig vecka. Det är härligt att under veckan kunna skriva ner saker som gjort mig glad. Det ger mig tacksamhet över mitt liv och visar att jag har mycket att vara glad över i livet.

* Lammens mjuka näsor mot min hand

* börja morgonen med att jaga in ett lamm i hagen.

* laga mat på vedspisen

* släktforska med min syster

* Reaktionista fina råd till oss som vill skriva en roman

* armén av höns med kalkonen i spetsen som kommer springande så fort man kommer ut.

* äta kött från vår egen gård

* lång sovmorgon

* se kaninungarna hoppa runt i buren

* släppa ut kycklingarna och se dom upptäcka världen

* lyssna på pod medan jag går runt och fixar hemma

* bonussonens snabba och roliga kommentarer

* fira bonusbarnens skola med uppträdande, tårta och tivoli

* sova en stund mitt på dagen

* prata med prinsen

* filmkväll med familjen med godis och tända ljus

* ha vänner över som hjälper till i ladan medan barnen leker

* baka med egna ägg och äpplen


1 kommentar:

  1. Underbart inlägg, jag älskar energin som kommer av att man väljer att fokusera på vad som varit bra senaste tiden. De vackra ljusglimtarna som tillsammans också bildar livet mellan allt det andra. <3

    SvaraRadera