söndag 9 oktober 2016

Ljusglimtar v 40


Varje söndag lägger jag upp mina ljusglimtar från veckan som gått. Små och stora saker som förgyllt mig vecka. Det är härligt att under veckan kunna skriva ner saker som gjort mig glad. Det ger mig tacksamhet över mitt liv och visar att jag har mycket att vara glad över i livet.

* hålla i en av kaninungarna

* få in en bagge som är så söt med rastalugg

* pussar från sonen

* känna att de inte finns några måsten eller nån press och bara få vara och göra de jag vill en hel dag.

* mata lammen direkt ur handen

* börja elda i vedspisen

* trädens alla färger

* sitta vid köksbordet och pyssla med barnen

* baka en kaka som barnen bara vill ha mera av

* två lediga dagar med prinsen

* laga mat ihop med en vän

* somna på soffan ihop med samma vän

* när mannen ler mot mig och det glittrar i hans ögon

* planerna för köksrenovering

* lyssna på pod och rensa i köket i lugn och ro

* gå ut och äta med mannen

* se resultater av köket. Vilket lyft det blev!

* åka till syster på kalas

* få träffa min mormor och morfar och prata med dom

3 kommentarer:

  1. Åh, vill gråta lite över hur mycket fint du upplever bland djur och natur <3

    SvaraRadera
  2. Fin bild! <3 Älskar färgerna i naturen om hösten, när de fortfarande finns en del grönt men sedan varma färger i form av lingon och höstlöv.

    Svar: Ja men visst är det så, det är ju relevanta kommentarer man vill både lämna och få - tankar, funderingar m.m Jag vill självklart inte få kommentarer "bara för att" utan det är innehållet i dem som är det viktiga. Jag vet själv att jag ofta uppskattat andras innehåll eller funderat över det men inte Orkat kommentera ändå - så försöker bättra mig.

    Ja den är underbar, blir bra i vinter också! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dina ljusglimtar!

    SvaraRadera