tisdag 4 oktober 2016

Idag är ingen vanlig dag


Idag är ingen vanlig dag för idag fyller min vackra lillasyster 27 år!


Några veckor innan jag skulle fylla 5 år var min mormor och morfar hos mig för att vara barnvakt. Om jag visste att mamma var på sjukhuset och födde barn vet jag inte. Jag har inga minnen från att mamma var gravid eller vad jag tänkte om att få ett syskon. Men jag kommer så väl ihåg när jag låg i min säng och mormor kom in och lyfte upp mig ur sängen. Jag slog i min fot i sänggaveln och de gjorde så ont. Men mormor sa att mamma var i telefonen och skulle berätta någonting för mig. Jag hade fått en lillasyster. Enligt mamma skulle hon heta Moa men de tyckte inte jag. Amanda var ett bättre namn. Och så blev de. En liten Amanda kom sedan hem. Med massor av svart, lockigt hår.


Som barn var 5 års åldersskillnad ganska mycket. Så vi lekte sällan. Men ju äldre vi blivit desto närmre har vi kommit varandra. Hon är inte bara min syster utan också en av mina bästa vänner. Vi har gjort så mycket roligt tillsammans. Och vi har vår barndom tillsammans. De finns inte många som jag skrattar så mycket ihop med.


Tack älskade lillasyster för att de var just du som föddes idag. Vilken lycka att det var du blev min syster. Vi är så olika men samtidigt väldigt lika. Vi kommer stå bredvid varandra hela livet och de känns tryggt. Att veta att genom allt kommer du finnas vid min sida. Jag hoppas din dag kommer bli fantastisk. På söndag kommer jag och firar dig och kramar dig hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar