måndag 10 oktober 2016

Höstpromenad


Jag är inte så förtjust i hösten. De blir kallare vilket gör att jag får ondare. Det blir mörkare vilket betyder att jag blir tröttare. Men nu bor vi i Sverige och då kommer hösten. Och man får liksom gilla läget. Men de finns ju mycket fint med hösten också. Jag har skrivit ett inlägg tidigare om att överleva hösten.


Men under min och sonens Pokemon Go promenad tog jag med min kameran för att fånga lite av hösten. Naturen är ju faktiskt fantastisk under hösten. Alla färger och ljuset. Och den härliga luften. Hög och klar.


Kastanjer är nog min absoluta favorit under hösten. Jag vet inte riktigt varför men dessa små söta, bruna sakerna ger mig en speciell känsla. Jag plockar alltid några och har hemma. Och någon brukar hamna i min ficka så jag kan gå och hålla i en.


Löven är ju så vackra. Vilka färger dom bjuder på. Aldrig är väl naturen så vacker som när man bjuds på dessa konstverk. Tråkiga gråa trottoarer blir plötsligt en härlig färgklick som gör en lycklig ända in i själen.

1 kommentar:

  1. Verkligen vackert! Naturen har så mkt att erbjuda i "naturlig skönhet". Tråkigt att du har/får ont dock det är inte kul :( <3 OCh jag håller helt med om kastanjer. De är så lena och färgen är så intensivt djupt mörkbrun. Jag tänker på min barndom och vita och röda rosen och den där stenen som var så len. Det har dessutom ngn slags avkopplade verkan att ha den i handen, lite som meditation <3

    SvaraRadera