lördag 8 oktober 2016

Höstlista


Hittade en höstlista hos Linda. Har sett den i andra bloggar också och tyckte att de var min tur att fylla i den nu. Min höst 2016.

Beskriv din höst i tre ord.
Lugn. Kreativ. Mysig.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är färgerna och ljuset. Och de sämsta är mörkret och kylan.

Hur höst myser du?
Levande ljus, under en filt i soffan. Gärna en film/serie eller en bok och härligt sällskap.

Hur ser din höstoutfit ut?
Oj! Jag som inte bryr mig ett dugg om kläder. Men de är termo leggings, en lång tröja och gärna en lång kofta över de.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
Diska, kolla till djuren, fixa tvätten och mysa med min man.

Bästa musiken för regniga dagar?
Ingen aning faktiskt. Jag lyssnar oftast på radio och annars är de poddar som gäller.


Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Jag är ju en extrem serienörd så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Stranger things på Netflix fastnade jag för och sträcksåg. Men de finns så mycket bra att titta på. Även om jag själv inte gjort de så måste jag rekommendera att titta igenom hela Gilmore Girls nu eftersom de kommer en ny säsong av de snart. Väldigt många år senare.

Vad är den höstigaste maträtten?
Här måste jag ju säga grytor. Och soppor. Min man gör galet goda grytor. Långkok hör liksom hösten till. Och även tex pulled pork som stått i timmar i ugnen medan man varit ute och fixat.

Var hänger du helst under helgen?
Hemma. Alltid hemma. Helst i huset på landet. Och bäst är de när hela familjen är där. Nu är de bara jag och mannen med alla djur men jag tycker alltid att hemma är bäst.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Jag ska åka till min syster på kalas imorgon. Räknas de? En resa på kanske 30 minuter. Annars har jag ingen resa planerad. Tanken var Ullared i helgen men de blev inte så.

Hur förbereder du dig för vintern?
Genom att ta in alla utemöbler och kolla igenom barnens vinterkläder. Vi ser också till att de finns hö och halm till alla djuren så de räcker under vintern och håller på att fixa till ladan så att djuren kan flytta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar