måndag 3 oktober 2016

Höstens pyssel projekt

Jag tänkte visa mina två projekt som jag håller på med just nu. Två perfekta pyssel under hösten.


Det första är en halsduk som jag stickar. Har inte stickat sen jag var barn men de verkar funka ändå. De är ju faktiskt väldigt kul. Stickorna är 4 mm och jag tog två olika färger på garnet. Garnet är ett billigt från rusta. Men väldigt fint och lätt att arbeta med.


Jag vill ha en lång halsduk så de känns som att de kommer ta tid. Men de får ta den tid de tar. Tycker de är skönt att ha någonting som man kan pyssla med när man känner för de och inte känns press eller ha någon tid på sig.


Det andra är en matta. Jag såg den på Pinterest och kände att de där måste jag göra. Man tar helt enkelt en halkmatta, ni vet en sån som man lägger under mattor för att dom ska ligga stilla, med stora hål i och sen tar man tygtrasor. Jag har massa kläder som jag rensat ur och har helt enkelt klippt sönder dessa till remsor. Mina är ungefär 2x5 cm. Sen virkar man liksom in dom i mattan. Inte knyta eller någonting sånt utan ner i ett hål och upp i de bredvid. Det tar väldigt lång tid men jag tror att den kommer bli väldigt fin. Är sugen på att göra en mindre till badrummet. Av gamla handdukar. Men först ska denna bli klar. Visar självklart när de är färdigt men de kommer som sagt att ta tid.

1 kommentar:

  1. Kul! Jag håller också på att sticka en halsduk just nu. En lång, svart och lurvig sak.
    Kram Helén

    SvaraRadera