onsdag 26 oktober 2016

Grattis Mamma!


Idag fyller den vackra kvinnan i mitten år. Som ni säkert förstår så är de min mamma. Och bredvid henne sitter jag och min syster. Kortet är taget för några år sedan när jag hade vunnit en fotografering för oss tre. En väldigt mysig dag.

Men idag är de som sagt min älskade mammas dag. För några år sedan kidnappade jag och min syster henne för att åka iväg på en liten spa weekend tillsammans och mysa. Så underbart vi hade de. Och för två år sedan idag lämnade vi Turkiet efter en fantastisk vecka tillsammans.

Det här är alltså min högst älskade mamma och idag är hennes dag. Hon är en fantastisk mamma och mormor och jag är så tacksam över att just hon är min mamma. Vi pratar om allt och kan prata med varandra hur länge som helst. Hon är så klok och finns alltid där. Oavsett vad som hänt. Dessutom är hon väldigt rolig och vi skrattar gott tillsammans.

Hon är otroligt stark och har kommit väldigt långt i sitt liv. Coolt att få ha sett den resan och följt med på den. Jag beundrar henne väldigt mycket för det. Vi är så lika hon och jag. Både till utseende och till sättet. Så jag följer lite i hennes fotspår. Och inte på ett bra sätt. Men jag försöker att korta ner mina misstag och ser dom tidigare. Jag har ju hennes som guide och exempel. Hon lär mig otroligt mycket och är aldrig dömande. Alltid öppen och kärleksfull med kloka råd och massa kärlek.

Grattis på din dag älskade mamma! Hoppas du har en underbar dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar