måndag 17 oktober 2016

Att bli äldre


På torsdag fyller jag år. 32 år.

Jag har aldrig gillat födelsedagar. Eller julafton. Där man måste stå i centrum och öppna paket. När alla tittar på en. Jag tycker inte alls om de. Och ju äldre jag blir desto mindre tycker jag om min egen födelsedag. Jag vill inte bli äldre. Var nöjd vid 25. Så efter de har jag inte fyllt år.

Jag tror att de handlar om att jag inte tycker att jag är där jag borde vara i livet. Att jag inte kommit tillräckligt långt och inte alls är nöjd med mitt liv här och nu. Sen känner jag mig inte som 32 år. Inte ens i närheten. Vid 32 är man ju vuxen. De är absolut inte jag. Långt ifrån. Kan tänka mig att jag är kanske runt 17 år. Inte en dag äldre.

Livet bara flyger förbi. Jag var nyss 15 och nu är jag snart 32.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar