lördag 3 september 2016

Våra kaniner


Har ni sett våra små bebisar? Eller mina. (Jag kallar alla våra djur för mina bebisar om jag ska vara ärlig) Det här är i alla fall Stampe och Snövit.


 Vår lilla herre Stampe kom hit av en slump egentligen. Jag såg en annons i en lokal köp och själv grupp på blocket om en kanin som sökte nytt hem. Blinkade lite åt mannen och så åkte vi och hämtade hem honom. Han fick börja sina dagar här ute på landet med en ordentlig dusch då han var väldigt smutsig. Och efter de klipptes klorna som var otroligt långa. Massa mys och goda maskrosblad senare kom de en tjej till honom.


Vår lilla Snövit. En renrasig Rex. Henne köpte vi. Dels för att vi tyckte att Stampe behövde lite sällskap och sen hoppas vi även på att få ungar. Jag har nämligen lovat barnen varsin kanin. Och istället för att köpa tre kaniner så köpte vi en och hoppas nu att de kommer så kaninbebisar.

Så mysigt att få vara med från början. Och barnen får välja varsin och döpa. Så vi håller tummarna för att de ska bli som vi vill. De där med att göra dom har i alla fall Stampe full koll på.

2 kommentarer:

  1. Mysigt!! Och vilka fina kaniner du har..Jag har också kaniner... Hela 7 vuxna kaniner. Har en uppfödning och får en del kullar per år... De är bra mysigt det :) Kram

    SvaraRadera