lördag 10 september 2016

Små lamm


I lördags kom de en leverans med nya får. Nio stycken totalt. Var av fyra stycken är lamm. Dom är ju 5-6 månader gamla så inte jätte små längre men så söta! Jag har inte fotat dom än för dom är lite skygga och jag tycker att dom kan vänja sig lite till vid oss. Men sen planerar jag att sätta mig en stund i hagen hos dom med kameran och se hur nära dom vågar sig. Men dom kommer närmare varje dag.


Dom andra damerna som kom är inte alls blyga utan kommer gärna fram och pratar och låter sig klappas. De är så roligt att komma ut till fårhagen. Ser dom en kommer dom springande direkt. Annars kan man bara klappa händerna så kommer dom. Dom springer i full fart och bräker som bara den. De är lycka varje gång. Dessutom är ju dom vi haft ett tag väldigt vana vid oss så dom står gärna och njuter av klapp och kli. Dessutom vet dom att jag kommer med en hink med nedfallen frukt varje dag till dom. Dagens höjdpunkt.

2 kommentarer:

  1. Tycker alltid får ser lite barska ut.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Men vad mysigt, vad sociala dom verkar! Hade vi får här skulle jag ta vår fallfrukt och komma förbi på en gång! <3

    SvaraRadera