fredag 2 september 2016

Överleva hösten



Nu när vi gått in i september kan vi väl ändå säga att hösten är här? Jag vet inte vad jag tycker om de. Sommaren har varit fantastisk och jag vill inte att den ska ta slut. Samtidigt tycker jag att hösten är väldigt mysigt. Men de blir hela tiden mörkare och kallare. Mörkret gör mig ledsen och trött och kylan ökar min värk. Men jag försöker tänka på de positiva med hösten.


Så vad är härligt med hösten?

* tända ljus
* sluka filmer och serier
* läsa böcker
* alla färger
* den höga, klara luften
* varma mysiga kläder och filtar
 * kunna stå i köket och baka, laga grytor och göra tex äpplemos
* fixa och greja inne
* stanna inne med gott samvete
* lyssna på regnet utanför


Jag håller dessutom på med ett litet projekt. Att armsticka en halsduk i fleece. Det är uppvärmning inför att göra en filt. Så vi hoppas att de blir bra så jag kan visa de för er sen. Dessutom ska hallen på övervåningen ute i Hilltorp få sig ett lyft och jag har massor av äpplen att ta hand om. Äpplekakor, äpplepajer och äppelmos är vad jag riktar in mig på. Så gott med hemmagjord äppelmos på havregrynsgröten på morgonen.


Så jag tror nog att jag överlever hösten. Hur jag ska överleva vintern får vi ta när den kommer.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är lite tudelat det här med känslorna för hösten. Härligt men ändå vemodigt. Men det gäller att ta vara på de fina dagarna som finns och mysa till det inne när vädret ute inte är så mysigt.
    Jag hoppas du får en härlig helg!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Jag älskar hösten! Håller med om alla mysiga grejer som du listat. Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar Hösten ♡ .......
    Riktigt mysig Höstlista!

    SvaraRadera