måndag 5 september 2016

Morgondimma


En morgon vaknade jag vid kl 5 och behövde gå på toa. Efter det tittade jag ut och såg att solen var på väg upp och att hela världen  (eller så långt som jag kunde se) var full med dimma. Snabbt och tyst klädde jag på mig. Här vaknade min man till och undrade vad jag höll på med. Jag ska ut och fota svarade jag med ett stort leende. 


Oj så vackert de var! Jag gick där och försökte suga in naturen. Fåren kom och hälsade på mig och på håll hörde jag ett rådjur. Annars var det helt tyst och bara jag. Jag traskade rakt ner till skogen och sen bara stod jag där. Glömde nästan bort att fota faktiskt. När jag kände mig nöjd gick jag tillbaka in och kröp ner i sängen igen. Sen sov jag några timmar till. 

5 kommentarer:

  1. Vackra bilder.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Magiskt vackert! Det är något speciellt med dimma.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Waoooo magiskt sagolikt vackert ......

    SvaraRadera
  4. Så fantastiska bilder! Vilken dimma, vilket ljus, vilka färger. Det känns nästan overkligt för det är så sällan en upplever den där tiden. Hemskt fint!

    SvaraRadera