torsdag 29 september 2016

Mina favorit poddar

Lyssnar ni på poddar? Jag är helt tokig i dom. Lyssnar så ofta jag kan. När jag diskar, lagar mat, är ute och går, handlar osv. De finns hur många som helst. Men jag har några favoriter. Några som jag försöker lyssna på så fort de kommer ett nytt avsnitt.

Adam och kompani är min absoluta favorit. Jag har alltid gillat båda Adam och Daniel och Vanessa gör sig riktigt bra med pojkarna. Tyckte att Carin da Silva var fantastiskt och hon är saknad. Men de funkar fortfarande. Jag lyckas alltid lyssna på denna när jag är ute och går. Vilket gör att jag går och skrattar högt flera gånger varje avsnitt. Dom avhandlar alla möjliga ämnen. Personligt och även nyheter och världshändelser.

Blogg Business såklart! Jag har nu lyckats lyssna ifatt och de är inte alls kul. När jag hade massa avsnitt att lyssna på längtade jag efter att få fortsätta. Men nu måste jag ju vänta innan nästa kommer så jag får lyssna. Linda är en fantastisk intervjuare och de är så spännande gäster. Jag lär mig massor i varje avsnitt, får både skratta och gråta och har hittat massa nya favorit bloggar.

Pira och Bråding. Det sänds egentligen på radion men går även att lyssna på som pod. Dom möter människor som gått igenom olika saker i sitt liv. Det är allt från mobbning till misshandel, dödsfall och beroendeproblematik. Man blir så djupt berörd av alla dessa beättelser och modiga människor som dela med sig.

Vattnet går är så spännande att höra. Kända människor (oftast i alla fall) som berättar som sina graviditeter och förlossningar. Öppet och ärligt om känslor, smärtan, första tiden och mycket mer. Älskar av någon anledning att grotta ner mig i graviditeter och förlossningar.

De finns många fler som jag lyssnar på. Som tex: Freddagspodden, En underbar pod, Livshjulet och Värvet. Också väldigt härliga poddar. Har ni några favoriter? Och när lyssnar ni?

4 kommentarer:

  1. Visst är det kul med poddar! Jag brukar lyssna när jag stickar eller syr. Mina favvopoddar just nu är en underbar pod, bloggbusiness, en förbannad podd, stickkontakt och floras och fridas podd!

    SvaraRadera
  2. Visst är poddar toppen! Jag lyssnar på flera olika poddar om träning (gillar ju att träna) men även på Bloggbusiness, En underbar blogg och Sanningspodden. Kul när det blir lite personligt så man både får skratta och gråta.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Jag brukar lyssna på Träningspodden och Styrkebyrån, men får väl också passa på att tipsa om Att resa-podden som jag kör med en resebloggskollega. Lyssna på avsnittet om Helena Olmås som vandrade tvärsigenom hela NZ, såååå inspirerande!

    SvaraRadera