söndag 18 september 2016

Ljusglimtar v 37



Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* hålla handen en hel film

* kaniner som blir så glada när man kommer med mat att dom kryper in i hinken

* äta god mat

* gå barfota på en strand

* åka iväg och fota ensam

* långt samtal med mamma

* träffa bra och grundliga läkare

* när han tittar på mig och säger: jag ska leva med dig resten av livet

* äta middag utomhus mitt i september

* fota fullmånen

* stå och titta när dimman rulla in över åkrarna

* få prata med min psykolog igen

* åka och hälsa på mamma och få prata med henne några timmar

* få hemlagat rotmos

* får frågan får en av Melwins kompisar hur de är med honom

* ha massa pyssel ideer och kunna utföra några av dom

* ta en lugn och tyst promenad i skogen helt ensam

* sitta vid en eld mitt i skogen vid en sjö och bara njuta

* grilla korv över öppen eld

* köra in hö med mannen

* sitta tysta vid en brasa och bara vara

* varma baguetter till frukost utomhus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar