söndag 11 september 2016

Ljusglimtar v 36


Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* ha vänner över på mat helt spontant och äta otroligt god mat. (baconinlindad fläskfilé som gottat sig i ugnen i flera timmar)

* gå ut i trädgården och hämta äpplen och göra en paj

* sitta hos fåren i solnedgången och prata med dom och klappa dom

* planer för huset och gården

* sitta på köksgolvet och skära ut hål i en kartong för att barnen kommit på att dom ska leka robotar

* jaga förrymda lamm tidigt på morgonen i blött gräs med barnen

* vabba bonusdottern och spendera hela dagen med att pyssla tillsammans

* kramas med min mamma

* lyssna på blogg business och få massa inspiration

* lyssna på barnen i baksätet som busar och skrattar

* köra igenom en tät skog och bara sitta i tystnad och titta

* bra möte med sonens pappa

* ett föräldramöte där både lärare och föräldrar verkar himla härliga

* sonens nya kompisar i nya klassen

* sova en hel förmiddag. Bara för att jag behöver de

* Se barnen åka på balvagnen

* alla fina kommentarer jag fick på mitt inlägg om ångestattacken

* få samtal från sonen och höra hans lycka över presenten han fick av sin pappa

* ha en mysig stund på stan med mannen

* få hjälp av fina barn att rensa i fårhagen

* höra att mamma är okej efter operationen

* sovmorgon

* sol och varmt

* bli bjuden på restaurang av mannen

* sitta på en uteservering och äta god mat i solen

* stå på åkern och elda halm

* krypa ner i soffan och titta på film

* känna att jag kan själv (klippa allt gräs med åkgräsklippare, laga kaninbur, fixa alla djuren)

* ha ett nystädat hus

* få hem bonusbarn





4 kommentarer:

  1. Tänka sig så mycket som kan hinna med på en vecka.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig sett någon nämna Vab som en ljusglimt >.< Men de övriga låter härliga.

    SvaraRadera
  3. Riktigt fin lista!

    Olivia | http://ordinaryvegan.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt det förr men säger det igen: underbart att få läsa dina glimtar från veckan - de sprider sån glädje!

    (Och jag skulle absolut vilja se mer av dig på bloggen!)

    SvaraRadera