måndag 26 september 2016

Ingen bra måndag


Idag började inte dagen så bra. Vi försov oss. Vaknade 15 minuter innan sonen började skolan. De tar cirka 20 minuter att åka till skolan. Skickade sms till hans lärare och sen försökte vi att inte stressa ihjäl oss. Hatar att försova mig. De förstör hela dagen.

Så när sonen var lämnad försökte jag att stressa ner. Jag hade planerat en Ida dag medan han var i skolan. Varmt bad, ansiktsmask, hårinpackning, lyssna på poddar och fortsätta att sticka min halsduk. Sen en långpromenad i solen med Doris.

Försovningen förstörde de. Så jag tänker att jag flyttar de tills imorgon istället. Så försöker jag samla kraft idag. Jag kollar lite serier, läser bloggar och vilar. Jag är lite känslig för ändrade planer.

Det finns så mycket som behöver göras. Både här och ute på landet. Men jag har ingen energi. Ingen ork. Ingen lust. De skaver fortfarande. Men jag börjar närma mig anledningen nu. Jag känner de. Snart har jag svaret. Och då får jag försöka hitta en lösning på de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar