onsdag 7 september 2016

En strulig dag


Igår var en riktigt strulig dag. Från morgon till kväll kändes de som att allt gick fel.
Dagen började med att mannen gick upp och åkte iväg med sin son för att lämna honom i skolan och sen åka vidare till jobbet. Han kom inte långt för kl 6.15 ringde han in till mig och sa att våra lamm hade rymt. Den här fårskallen hade stängt av elen i staketet på kvällen. Fråga mig inte varför. Ut och försöka fånga dom, in och dra upp barnen för att få dom att hjälpa till och sen kom även svärfar och tillslut kom dom in i hagen igen.

Tog med min mannens dotter som är sjuk när jag lämnade min son i skolan och sen hängde vi hemma hos oss. En timme senare var de dags att hämta sonen igen och åka till tandläkaren med honom. Väl där fick vi kämpa mycket då han skulle röntgas och har så starka kräkreflexer att dom knappt fick in den där plattan i munnen på honom. Men så duktig! Tillslut fick dom sina bilder och han fick en grön studsboll. Lämna honom i skolan och tillbaka hem till sjuka bonusdottern. Insåg att vi inte hade någon mat hemma så lunchen fick bli flingor och mjölk.

Efter lite tv tittande och pysslande med loom band åkte vi för att hämta sonen som inte skulle med hem utan följa med en kompis istället. In i bilen igen och åka och hämta mannens son i skolan. Väl hemma inser vi att ett av lammen ännu en gång hade rymt. Denna gången kunde jag själv få in henne i hagen. Hon längtade ju efter kompisarna. Av med strömmen och kolla hela staketet eftersom de inte satt fast överallt. Kolla alla andra djur, ge mat och vatten, laga mat, diska, rensa bland barnens kläder. Och mitt i de här ringer grannen på dörren och säger att lammen har rymt igen! Ut och försöka få in dom igen och sen slänga i sig mat. Sju gånger totalt rymde dom. 

Sen var de åter igen dags att sätta sig i bilen. Först föräldramöte på sonens nya skola i nästan två timmar och sen åka och hämta sonen som varit hos kompisen till väldigt sent. Hem till huset och ge honom en macka och kolla igenom väskan och läxorna. Fixa allt till idag så de blir enklare på morgonen och sen kan jag lova att jag stupade i säng. Så trött efter allt farande och lamm jakt.

Idag tvättar jag lite och i eftermiddag ska vi på djurmarknad. Inte helt omöjligt att vi får med någonting hem faktiskt. Hoppas på att hinna köpa lite kläder till barnen också.

4 kommentarer:

  1. Jisses vilken dag du hade. Phu, skulle ha varit helt slut.
    Mamma c

    SvaraRadera
  2. Men gaaa! Alltså vilket snurr...
    Kommer ihåg när mormor och morfar födde upp får och hela flocken bestämde sig för att rymma. Dom är inte lätta att fånga direkt!
    Förstår att du var helt slut.

    Hoppas dagen idag inte innehåller lammjakt=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vilken da´ ....
    Hoppas dagen ida´ blir sååå mycket bättre!

    SvaraRadera
  4. Phu! Hoppas du får en lugnare dag nu.
    Kram Helén

    SvaraRadera