onsdag 14 september 2016

En soptipp i skogen


En dag när vi gick i skogen kom vi fram till ett stort hål. Tydligen har de legat ett hus där för länge sen men nu var det bara ett stort hål. Där i låg de barr, mossa, kottar, grenar osv. Och en massa skräp. De fanns burkar och flaskor, däck, ett par stövlar, en balja och mycket mera.


Självklart tycker jag att de är fruktansvärt att skräpa ner i naturen på detta sätt. Vem ska ta hand om detta ? Naturen kan inte göra de. Och tänk om ett djur går ner i gropen och skadar sig. Usch! Men jag är ändå väldigt fascinerad av sånt här. Att kunna titta runt lite på allt gammalt och slitet som ligger där. Och på nått sätt tycker jag om att fotografera såna platser.

5 kommentarer:

  1. Åh jag håller med! Varför är folk så oansvariga?! Blir så less på sådant. Ibland säger jag någonting i stil med "ska du inte ta upp det där?" när jag ser folk som medvetet skräpar ner, hehe.

    SvaraRadera
  2. Åh jag håller med! Varför är folk så oansvariga?! Blir så less på sådant. Ibland säger jag någonting i stil med "ska du inte ta upp det där?" när jag ser folk som medvetet skräpar ner, hehe.

    SvaraRadera
  3. Förskräckligt när man ser hur vi förstör vår natur.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hemskt med folk som skräpar ner men om det legat ett hus där brukar det ju inte vara något ovanligt. Jag menar, hur ofta stöter en inte på helt öde hus där allt lämnats vind för våg? Funderar alltid på vad som varit orsaken till att en skulle vilja lämna allt så. Spännande och skrämmande på samma gång!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också det är väldigt synd när folka har skräpat ner i naturen. Men när det är så här gammalt och rostigt så kan jag inte undgå att bli förundrad. Man undrar liksom vem som bott där och varför allt skräp har hamnat där. Man får liksom lust att leka lite dektektiv.
    Kram Helén

    SvaraRadera