tisdag 20 september 2016

Armvirkad halsduk


För ett tag sen såg jag att Sandra hade virkat en stor filt av andra filtar. Jag blev så sugen på att prova det men tänkte att ett lite mindre projekt kanske skulle vara bra att börja med.


Så jag tog helt enkelt fram två gamla fleece filtar och klippte till dom till en enda stor remsa och virade ihop till ett stort garnnystan. (det var det som tog längst tid av allt)Och stort blev de. Sen var de bara att försöka lära sig att armvirka. Något jag aldrig gjort förut.


Jag tänker faktiskt inte visa hur jag gjorde eftersom de finns så mycket bra beskrivningar och videor att titta på redan. Jag googlade helt enkelt bara och tittade lite på Youtube. Och de är inte alls svårt. Jag är värdelös på att sy, sticka och virka men de här var inga problem alls. Och fort gick de också.


Så de blev två stycken. En ljusblå och en ljusblå och svart. Jätte stora och mysiga att krypa in i. Nu har de inte varit så kallt så jag har inte hunnit prova dom ordentligt men snart så.

Sen är de filtens tur. Tyvärr läste jag att Sandra inte alls använder den hon gjorde. Men jag tänker prova i alla fall. Dessutom är allting klart att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar