tisdag 30 augusti 2016

Till min födelsedagspojke


Idag fyller du 10 år. Tänk att de är 10 år sen jag såg dig för första gången, fick hålla dig i min famn och börja mitt nya liv. Mitt liv som mamma och tillsammans med dig. Jag kommer inte ens ihåg hur mitt liv var innan du fanns. Du gjorde mig hel och gav mitt liv en mening. Du är de bästa som hänt mig och min livs stora kärlek.

Jag älskar att umgås med dig. Du är så rolig, smart och snäll. Du har så mycket idéer, funderingar och kloka svar. Du är nästan alltid glad och är väldigt mån om andra. Tycker om att vara med, har många fina vänner men tycker fortfarande om att hänga med mamma.

Jag är så tacksam över att just jag får vara din mamma.


Saker jag vill att du ska veta:

* Jag kommer alltid älska dig. Oavsett vad som händer och vad du gör. Du kommer alltid vara det absolut viktigaste i mitt liv.

* Jag kommer alltid finnas här för dig. Vad det än är så finns jag alltid här för att lyssna, stötta och hjälpa dig.

* Du är helt perfekt precis som du är. Du ska inte ändra dig för någon. Du ska inte anstränga dig för att bli omtyckt. Du är så älskad just som du är och du är fantastisk!

* Du väljer vad du vill göra i ditt liv och vem du vill vara. Dom viktigaste människorna stöttar dig i de och dom som inte gör de är inte värda att ha en plats i ditt liv.

* Man kan inte bli omtyckt av alla. Du tycker ju inte om alla och de är okej.

* Ibland blir de fel. De gör ingenting. Man lär sig av det. Se de inte som ett misslyckande utan som en lärdom. De blir sällan så fel att de inte går att fixa.

* Ibland är livet jobbigt. Men de blir bättre. De kommer att bli lättare. De gäller att stå ut. Och be om hjälp. De jobbiga varar inte för evigt.

* Du är stark. Otroligt stark. Och de kommer hjälpa dig i livet. Du kommer klara dig igenom allt. Lita på dig själv. Du klarar allt.

* Det du känner är aldrig fel. De är din känsla och ingen kan tala om för dig att de är fel att känna som du gör. 

* Man behöver inte lyssna på andra. Inte ens sina föräldrar eller lärare. Gå din egen väg, gör de du tror på och tro på vad du vill. Vad är de som säger att andra har rätt? 

* Sök efter kärlek och glädje i livet. De är det viktigaste som finns. Livet är för kort för dåliga relationer, elaka kompisar och saker som får dig att må dåligt. 


Stort Grattis på din dag min älskade lilla grodprins.

1 kommentar:

  1. Vilka underbara lärdomar du lämnar till ditt barn <3

    SvaraRadera