lördag 27 augusti 2016

Röda tomater


Medan vi har 10års kalas här hemma för prinsen som fyller år på tisdag så bjuder jag er på en bild på våra tomater. Jag har ju tidigare skrivit om att jag längtar till i vår när vi kan börja odla. Och vi tänker göra de ordentligt. I veckan gjorde jag en grönsakssoppa och medan vi åt pratade vi om att nästa år så är den kokt på våra egna grönsaker. Va vi längtar.

Men som ni ser så börjar faktiskt våra tomater att bli röda nu. Ska bli så roligt när vi kan smaka på dom första. Det är så mycket godare att äta eget. Dessutom är ju allting godare när man plockar av de från grenen och stoppar de rakt in i munnen. Som jordgubbar, hallon och smultron tillexempel.

1 kommentar:

  1. jag håller verkligen med om att det är godare att plocka direkt från kvist :D :D

    SvaraRadera