fredag 12 augusti 2016

Planera hösten


Hösten ligger i luften. Det känns att den är nära nu.
Och när hösten närmar sig är de dags att börja planera den.


Hur planerar ni hösten? Själv tänker jag gå igenom veckorna och se när barnen är var, vad som är bokat och vilka födelsedagar som kommer. Sen kommer jag gå igenom de jag behöver få in rutin på igen. Som motion, mat, ekonomi och bloggen. När och hur ska jag röra på mig? Vad ska ätas och hur planerar jag in maten? Hur mycket pengar har jag att röra mig med och vad ska jag lägga dessa på? Hur vill jag fortsätta med bloggen? Vilka dagar är speciella och ska planeras in redan nu?

Jag behöver börja träna igen. Gå promenader och se till att aktivera mig mera. Jag behöver skriva en matlista och planera inköp bättre. Jag tittar över mina utgifter flera gånger varje år för att se om jag kan ändra någonting för att spara pengar. Och jag försöker sätta en budget. Dessutom är de skönt att planera in vissa blogginlägg, skriva vissa inlägg innan och ha koll på vad som kommer att hända framöver.

Dessutom har jag en lista över pyssel jag vill göra i höst. Och även mycket som ska göras i huset. Som att rensa, fortsätta måla om, fixa de sista i killarnas rum osv.

1 kommentar:

  1. Det verkar jättesmart att titta över hela hösten. Själv har jag inte så lång framförhållning. Men jag som gillar rutiner kanske egentligen skulle behöva ha lite kolla och planer på saker och ting. Får fundera på det.
    Kram Helén

    SvaraRadera