onsdag 17 augusti 2016

Odlingsplaner

Jag kom till Hilltorp lite för sent för att hinna med att odla. Det fanns lite potatis, lök och tomater när jag kom. Men vi har stora planer inför nästa år. Eller större i alla fall.
Potatis, lökar och tomater kommer odlas men i större mängd. Sen tänker vi också odla gurka, morötter, sallad och majs. kanske också paprika och chili.


Det finns massor av rabarber och de kommer finnas kvar. Sen finns det hallon och svartvinbärs buskar på den andra trädgården som vi planerar att flytta närmare huset. En krusbärsbuske köptes i somras som gav lite bär så den hoppas vi på att den kommer växa till sig och ge mer bär nästa år. Jordgubbsplantorna ska vi flytta på och även smultron.

Körsbär och äpplen finns redan och dessa träd ska beskäras.
Vi hoppas helt enkelt att vi inte ska behöva köpa några grönsaker/rotfrukter alls nästa sommar/höst utan kan använda oss av de vi odlat. Och att jag kan fortsätta göra saft och sylt av våra frukter och bär.

Har ni något mer tips på något som ni tycker att vi ska odla?

2 kommentarer:

  1. Å vad kul att ni planerar en riktig grönsaksodling. Finns det något mer fridfullt än att se sina egna grönsaker växa? Jag skulle satsa på att så ett par plantor squash, de ger massor med squash.
    Lycka till!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag hade tiden och kunskapen för att odla själv. Skulle vilja fylla kylen med egen odlade grönsaker, potatis, morötter och mycket mer

    SvaraRadera