söndag 14 augusti 2016

Ljusglimtar v32


Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* höra sonen säga att han längtar tillbaka till huset och landet innan vi ens kommit till lägenheten

* få bilder på våra nya kycklingar

* få hjälp med min ekonomi när de behövs som mest

* vara barnvakt åt två av mina favoritpojkar

* shoppingrunda i Linköping med min prins

* ha tid för att göra ingenting

* planera hösten

* se prinsens lycka över att ha sparat ihop pengar själv och fått köpa nått han längtat efter

* få höra att någon längtar efter en och älskar en.

* se hur många härliga kompisar prinsen har

* sitta på golvet och bygga lego

* somna med doris tätt intill

* sitta och pyssla medan sonen sitter bredvid och pratar

* ta en promenad i skogen med kvällssolen som sällskap

* träffa min syster

* leta pokemons med sonen

* en lång varm dusch

* sitta i bilen bara han och jag på väg mot äventyr

* fotografera vattenfall

* när han mitt i regnet med trasig bil går ut i gatan och plockar upp en padda så den inte blir överkörd

* få komma hem och lägga sig i sängen efter en lång kväll och misslyckad resa

* bara vara en hel dag

* sitta vid en eld i skogen med goda vänner och prata skit och grilla korv

* ha pepparkakskrig


3 kommentarer:

  1. underbara ljusglimtar! ag har månadens favoriter på olika sätt, men det är mer styrt än såhär. Vill också sno, men vad ska mina ljusglimtar heta..!?

    SvaraRadera
  2. Älskar den här typen av inlägg, de gör mig så livsglad!

    SvaraRadera
  3. Härliga ljusglimtar. Jag tror det är viktigt att uppmärksamma alla positiva saker som händer runt en.
    Kram Helén

    SvaraRadera