söndag 7 augusti 2016

Ljusglimtar v31



Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* mysa med vår kyckling

* gjort en bricka som jag blev väldigt nöjd med

* äta körsbär

* när sonen kommer och säger förlåt utan att jag behöver säga till

* kvällspomenad med mannen

* få en ny idé

* ligga i sängen och mysa med sonen

* när han smyger upp så jag kan fortsätta sova

* regn

*att kunna skratta åt eländet

* åka på en mysig dagsutflykt

* när barnen äter bra och tycker om maten

* plocka skogshallon

*göra klart pojkarnas rum

* få hjälpa till

* träffa barn som ligger mig varmt om hjärtat

* se bilder från både mammas och systers härliga semestrar och veta att dom har de bra och njuter

* fota bröllop.

* träffa en gamla kompis

* få ett egetgjort halsband av en liten tjej

* ha vänner över på tacos

* ha en mammig pojke

* hitta choklad sorbet

* åka på riddarspel

* höra barnen skratta högt och äkta

* träffa en gamla man som äger en loppis och har massor att berätta om sakerna och sitt liv

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig lista med ljusglimtar från din vecka som gått. :) Livet är sannerligen gott och tänk så mycket vackert det finns att njuta av här i livet. Stort som smått. Jag hoppas att din kommande vecka blir fylld med nya vackra ljusglimtar som du kan se tillbaka på med värme nästa söndag. :)

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är så lätt att grubbla över det som inte varit bra men det där är ju en jättebra grej. Att lista bra grejer istället. Härliga ljusglimtar under din vecka.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med så många stjärnögonblick. Det är viktigt att ta vara på alla ljusglimtar i tillvaron. En lista på veckans ljusglimtar på söndagen är en ypperlig idé.
    Kram Helén

    SvaraRadera