söndag 28 augusti 2016

Ljusglimtar v 34


Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* ligga i sängen och lyssna på syrsor utanför fönstret

* se på mannen och hans son som tävlar om vem som kommer först. En åker traktor och en springer

* skruva cykel med bonussonen

* morgondimma över åkrarna

* äta nybakat bröd

* ha idéer till bloggen så de finns inlägg för flera veckor framåt

* äta glass med bonusbarnen efter skolan

* gå ut och fota morgondimman i skogen under soluppgången

* sitta och mysa med våra kaniner medan dom äter sallad

* stå och titta på fyra rovfåglar och cirkulerar över ängen

* ta en kvällspromenad med mannen och barnen i skogen

* gå på Petter konsert med syster

* få hem sonen

* få följa med runt i skolan, kolla på hans skåp och träffa lärare

* när sonen ser min man och springer för att krama honom

* åka in till Motala och äta gott

* se pojkarnas glädje när dom kör runt i offroad bilen

* sms med en fin vän

* ha massa härliga barn på kalas

* prinsens glädje över sitt kalas, att få visa runt på hilltorp och få fina paket

* grilla med fina vänner

* sovmorgon

* åka på äventyr bara prinsen och jag

* få pussar av en liten valp

* få hem bonusbarnen

* prata med mamma i telefonen





1 kommentar:

  1. Tycker att det är fullkomligt ljuvligt att du anammat det här konceptet. SÅ mycket glädje det sprider!

    SvaraRadera