söndag 21 augusti 2016

Ljusglimtar v 33



Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* testa sig fram till en ny kaka i köket

* redigera bröllopsbilder och på så sätt få återuppleva dagen

* när bonusbarnen kommer hem efter 8 dagar borta

* tacokväll med vänner igen

* solnedgång över åkrarna

* ett fint mail

* somna i hans famn

* baka kakor med bonusdottern

* prata med sonen om första dagen i ny skola och ny klass och höra att de är "skit bra"

* planera kalas

* fixa tomatplantan och se hur mycket tomater det är på den

* sitta ensam i köket mitt i natten och äta kakor

* få nya idéer

* kunna hjälpa till

* shoppingtur med en nyfunnen vän

* titta på en liten ekorre som skuttar förbi

* testa ett nytt recept som blev väldigt gott

* njuta av att de inte regnar

* krypa ner nyduschad i en renbäddad säng




2 kommentarer:

  1. Angående hundra mål så fick jag pressa fram de sista målen och många är ju inte alls mätbara. Jag vill dessutom ha mål som GÅR att uppfylla :D :D

    SvaraRadera
  2. Det är så otroligt bra att påminna sig om ljusglimtarna. På något sätt är det dom som gör hela lyckan. Inte "bara" stora saker.

    Och tack för dina fina ord!! Ibland känns det som att jag mest tjatar om samma saker.
    Blev rörd av dina rader.
    Kramen Hannis

    SvaraRadera