tisdag 2 augusti 2016

Fota bröllop


I lördags var jag iväg och fotade bröllop. De är något väldigt speciellt med att få göra de. Att man är utvald till att fånga deras stora dag. Att få vara med och dela deras kärlek. Att höra hur nervösa dom är, se hur dom tittar på varandra och se när släkt och vänner tar del av deras kärlek.

Jag är extremt blödig och gråter alltid när jag fotar bröllop. I lördags var det en tjej som jag umgicks med i tonåren som gifte sig. Och jag grät. Från att dom kom in tills dom gick ut. Men även när jag fotar bröllop där jag inte alls har någon relation till paret gråter jag. De är tur att jag kan gömma mig bakom kameran.



1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att fota ett bröllop. Skall fota en namngivningsfest till en vän på lördag. Skall också bli kul (även om bröllop är lite extra). Har du fotat många bröllop?

    SvaraRadera