lördag 20 augusti 2016

Börja planera mat


Alltså de här med mat tycker jag är så svårt. I sommar har de varit katastrof med maten. Vi har inte haft nån som helst tanke eller framförhållning utan när vi har blivit hungriga har vi börjat leta i kyl och frys efter något att laga. Vet faktiskt inte hur många gånger vi ätit köttbullar och makaroner. Sen har vi grillat massor, ätit tacos några gånger, spagetti och köttfärssås och korvstroganoff. Men de känns som om vi levt på köttbullar.

Nu när hösten är på väg och skolan har börjat ska jag ta tag i det här tänkte jag. Försöka med lite bättre planering och storhandling. Dels för att spara pengar men också för att slippa äta samma varje dag och slippa fundera och stå och riva i frysen varje dag.

Tyvärr är fantasin på noll. Kan inte komma på någonting som jag kan laga. Försöker skriva ner olika maträtter så jag kan välja lite. Tur att Bambi bjuder på så mycket recept på sin blogg och även deras veckomatsedlar. Massa inspiration. Så jag letar där och hoppas att jag kan få ihop olika maträtter och slippa köttbullar i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar